Kosa spalinowa NAC – czyszczenie, budowa, jak wygląda regulacja gaźnika?

Kosa spalinowa NAC - czyszczenie, budowa, jak wygląda regulacja gaźnika (1)

Warto najpierw zastanowić się nad tym, do czego służy kosa spalinowa NAC. Jest to urządzenie, które rewelacyjnie sprawdzi się podczas prac w ogrodzie. Pozwala nam na usuwanie chwastów, zarośli oraz koszenia trawy. Warto jednak przed użytkowaniem tego sprzętu przyjrzeć się dokładnie jego instrukcji obsługi. Ważną kwestią jest na przykład regulacja gaźnika kosy spalinowej NAC. 

Sprawdź również – kosa spalinowa Demon opinie klientów na forum.

Gaźnik, inaczej karburator to mechanizm, który wytwarza mieszankę paliwowo-powietrzną, która ma odpowiedni skład. Odpowiada on za wiele funkcji, takich jak na przykład dozowanie paliwa, czy jego odparowanie, dlatego tak ważnym jest jego prawidłowe uregulowanie. Zasada jego działania jest bardzo interesująca. Polega ona na tym, że tam, gdzie kanał do przepływania powietrza jest zwężony, ciśnienie jest dużo mniejsze od zewnętrznego, a co za tym idzie, paliwo, które jest dostarczane przez dyszę, zasysa się. W ten oto sposób gaźnik służy człowiekowi już od 1876 roku, kiedy to został wynaleziony przez Gottlieba Daimlera.

Kosa spalinowa NAC – regulacja gaźnika

Działanie gaźnika w kosie spalinowej NAC jest niesamowicie ważne, o ile nie najważniejsze. W momencie nieprawidłowego ustawienia tego elementu cała praca kosy jest zachwiana. Mogą pojawić się problemy z uruchamianiem oraz niedociągnięcia związane z samą pracą tego sprzętu, takie jak nieregularne ścinanie trawy, czy pominięte chwasty w poszczególnych miejscach. 

Oprócz samego zużycia gaźnika, warto sprawdzać czy nie uległ on już osłabieniu lub delikatnemu zużyciu, ponieważ już te dwa fakty powodują nierównomierne działanie podkaszarki. Ważnym jest informacja, iż każda część gaźnika może zostać uszkodzona, także należy obchodzić się z nim bardzo uważnie, a z samą kosą spalinową właściwie  według instrukcji obsługi. Kluczowym jest korzystanie z dobrej jakości paliwa, co przekłada się na prawidłową pracę całego układu i mniejsze zużycie materiału. Kolejną rzeczą, która bardzo obciąża gaźnik, jest nadmiar mieszanki paliwa w zbiorniku, który należy odessać sprzętem przeznaczonym do tego.

Jak wyregulować gaźnik w kosie spalinowej NAC?

W takim razie, jak wyregulować gaźnik w kosie spalinowej NAC? Do wyregulowania gaźnika w kosie spalinowej NAC na pewno bardzo przyda się obrotomierz, który zmierzy nam ilość obrotów na minutę, co pozwala na stwierdzenie, zgodnie z normami i instrukcją, czy gaźnik jest prawidłowo uregulowany. Regulacja polega na przekręceniu śruby regulacyjnej przeciwnie do wskazówek zegara. 

Należy przestać kręcić w momencie, kiedy na biegu jałowym silnik pracuje równo, a głowica z żyłką nie kręci się. Dokładny opis tych czynności na pewno znajdziemy w dołączonej do paczki instrukcji obsługi. W sytuacji, kiedy czujemy, że nie podołamy takiemu zadaniu, zawsze mamy możliwość oddania maszyny do serwisu, zajmującego się tym. Za niedużą opłatą pracownicy udzielą nam fachowej pomocy.

Czyszczenie gaźnika kosy spalinowej NAC

Czyszczenie gaźnika kosy spalinowej NAC jest równie ważne jak jego regulacja. Należy o tym pamiętać, kiedy zależy nam na tym, żeby nasz sprzęt służył nam jak najdłużej. Najważniejszym sprzętem do tej czynności jest na przykład pistolet na sprężone powietrze, który pozwoli nam na zdmuchnięcie najbardziej widocznych brudów, jakimi są grudki trawy, czy gleby. Kolejna rzecz to śrubokręt, potrzebny nam do wykręcenia śrub, w celu dostania się do gaźnika. Przydatnym może się okazać również środek czyszczący w aerozolu oraz szmaty, najlepiej bawełniane. Takim środkiem jest każdy płyn, przeznaczony do czyszczenia urządzeń elektrycznych. Dobrze mieć przy sobie także latarkę, która ułatwi dostęp do bardziej schowanych i mniej oświetlonych miejsc. 

Na początku należy upewnić się, że kosa jest całkowicie wyłączona. Pierwszym elementem, które na pewno będzie wymagało czyszczenia, jest filtr powietrza, ponieważ to on jest narażony na pierwszy kontakt z wciąganym powietrzem i prawdopodobnie koniecznym będzie jego przetarcie szmatką. Później, z pomocą latarki uważnie obejrzyj, co powinieneś wyczyścić, czego możesz dotykać, a czego nie warto. Do wewnętrznego gruntownego czyszczenia konieczny będzie pistolet na sprężone powietrze, który dogłębnie wyczyści nam każdy zakamarek naszego gaźnika. Następnie wykorzystujemy środek w aerozolu, który pozwoli na dogłębne czyszczenie. Nie należy używać do tego typu prac wody, ponieważ w momencie, kiedy nie zdąży ona wyschnąć, może powodować rdzewienie elementów. Szmatką ścieramy resztki brudu i gotowe.

Budowa gaźnika kosy NAC

Podstawowym elementem gaźnika kosy NAC jest przepustnica główna z membraną podciśnieniową, dzięki czemu jest on niesamowicie czuły na nieszczelności i zabrudzenia. Kolejny element to przepustnica obrotowa, która służy do regulacji przepływu. Iglica dyszy głównej ma za zadanie umożliwić przepływ paliwa przez dyszę główną do gardzieli gaźnika. Gaźnik kosy NAC składa się także z dyszy biegu jałowego oraz głównej, zaworu iglicowego jak i pływaka.